יום רביעי, 23 במרץ 2011

יונת הדואר -סביבת העבודה השיתופית של כל עובדי ההוראה בישראל

בשנת הלימודים הנוכחית החל המשרד להפעיל את תכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה 21 . במסגרת זו, "יונת דואר" הינה פלטפורמה חשובה העומדת לרשות עובד ההוראה בבואו להשתלב בתוכנית, לסייע במימוש יעדיה ואף לקדם את עצמו מקצועית.
עם השקת התוכנית, כל התקשורת בין משרד החינוך לבין עובדי ההוראה תעשה באמצעות כתובת הדואר האלקטרונית המאובטחת החדשה בשירות "יונת דואר".

משרד החינוך,מנהל תקשוב ומערכות מידע
מתוך אתר אוח http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/live/YonatDoarEkrut.htm

המהלך האחרון של משרד החינוך להקמת מערכת דואר אלקטרוני שיתופית לכל המורים וגורמי החינוך הוא ללא ספק צעד ראוי וחשוב בתכנית התקשוב הלאומית. יחד עם זאת, הפוטנציאל העיקרי של המערכת החדשה הוא לא בהכרח התקשורת וההפצה המהירים לכל המורים ובין המורים, אלא היכולת של קבוצות עבודה חינוכיות בבתי הספר ליצור שיתופיות ידע ביניהם באמצעות אחסנת קבצים משותפים במערכת הממוחשבת וגישה מהירה אליהם באינטרנט. המערכת של פרויקט "יונת הדואר" כוללת Disk on-Key’ פרטי ברשת, בנפח של 25GB, המאפשר אחסון, גיבוי ושיתוף קבצים בשרתים ייעודיים ומאובטחים. עוד מאפשרת המערכת המתוקשבת החדשה שילוב Office 2010 באינטרנט (Office Web Apps). על מנת ליצור קבוצות עבודה שיתופיות בבתי הספר יהיה צורך בתהליך הטמעה לא-קצר ושינוי דפוסי החשיבה הנדרש ממורים לקהילות מורים מקוונות ודינאמיות המודעות לחשיבות של שיתופיות בידע פדגוגי ודידקטי באינטרנט.
מתוך אתר http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=3556

השאלה הנשאלת: האם המורים ישתמשו בסביבת העבודה שנוצרה עבורם?
האם אפשר יהיה למנף את התקשורת בין המורים בעזרת סביבת עבודה זו?
אני יכולה לשתף ולהעיד שהשימוש האחרון שמשרד החינוך עשה בסביבת עבודה זו הוא מחודש פברואר 2011 מסמך בנושא האינטרנט הבטוח.
במהלך השנה אמשיך לעקוב ולעדכן בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה