יום רביעי, 11 במאי 2011

מיקרוסופט רכשה את סקייפ כתבה בדה מרקר

מאת אמיר טייג11.05.11 | 13:56מתוך אתר דה מרקר
http://it.themarker.com/tmit/article/15303
רכישת סקייפ - תמוהה ובמחיר מופקע
מיקרוסופט רכשה את סקייפ במחיר גבוה פי 3.5 מהסכום בו נמכרה לפני שנה וחצי, וזאת על אף שהבעיות האסטרטגיות של סקייפ לא נעלמו.

שורה ארוכה של חברות כבר השיקו שירותים המתבססים על טכנולוגיה דומה, ובהן חברות ענק כמו גוגל, יאהו ואפילו מיקרוסופט עצמה. שירותי שיחות טלפון על גבי האינטרנט נהפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות, והזירה התחרותית של סקייפ היא סוערת.

מעבר לכך, קרה משהו מהותי מאוד ששמט את הקרקע מתחת למודל העסקי של סקייפ. חברות הטלקום של העולם הבינו כי את הכסף שלהן הן יעשו ממתן גישה לרשת, ולא ממכירת שירותים. חברות הסלולר והטלפונייה בעולם עוברות למודלים שבהם השיחות הן חינם, כלומר בלתי מוגבלות, והתשלום הוא רק בעבור הגישה לרשת. במודל כזה, סקייפ אמנם תוכל להישאר שירותי פונקציונלי, אך תתקשה לייצר לעצמה הכנסות ורווח.

רכישת סקייפ היא הצלחה מסחררת לפיננסיירים, אך ספק אם תוכרז כהצלחה עבור מיקרוסופט. המחיר האגדי ששולם עבור הנכס הבעייתי מצביע שוב על הבועה המתפתחת באינטרנט. קופות המזומנים האדירות של חברות האינטרנט והטכנולוגיה הן האוויר שמנפח אותה. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, יושב על הר מזומנים של כ-50 מיליארד דולר. הוא רואה כיצד מאזן הכוחות הולך ונוטה לאינטרנט, בעוד הוא ומיקרוסופט נותרים מאחור. מה זה 9.2 מיליארד דולר עבורו? רק כסף קטן שמשולם כחלק מהניסיון הנואש של מיקרוסופט להמציא עצמה מחדש בעולם האינטרנט.


ואנו הצרכנים נהנים משירותי התקשורות של סקייפ שלא עולים לנו במזומנים.
חברות רבות מציעות למשתמשי הסלולר אפליקציות לשיחות והודעות טקסט חינם דרך האינטרנט:
Tango אפליקציה לשיחות וידיאו חינמית,היא מסתנכרנת עם רשימת אנשי הקשר במכשיר.מתאים למי שרוצה לשתף את בן שיחו במתרחש.
Viber אפליקציה לשיחות טלפון מקוונות שפועלות רק באייפון.איכות השיחה גבוהה והיא חינמית-גם אם מדובר בשיחת חוץ.
Fring החברה הישראלית פרינג מציעה שירות מגוון,שכולל שיחות רגילות,וידיאו-צ'אט,שיחות ועידה בווידיאו וצ'אט חינמי.
Nimbuzz מלקטת את כל החברים בפייסבוק,טוויטר,מסנג'ר ועוד ושמה את כולם במקום אחד.השירות מאפשר צ'יטוט עם אנשי קשר בכל הרשתות החברתיות והצ'אטים במקביל,ללא הגבלות של תוכנה.ניתן לבצע שיחות טלפון בחינם עם חברים מהרשימה שהתקינו גם הם אתNimbuzz כולל שיחות ועידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה