יום שני, 18 ביולי 2011

עת הדעת-בעקבות הרצאתו של מר דובי וייס

ביום שני 18.7.11 מר דובי וייס, הפדגוג הראשי של עת הדעת, העביר הרצאה מעניינת בשיעור של ד"ר אתי כוכבי ובה חשף בפנינו הסטודנטים את ההיבט החינוכי פדגוגי של חברת הסטארט אפ "עת הדעת" Time To Know שמטרתה לשנות באופן יסודי את מערכת החינוך בארץ  ובעולם. מדובר בשינוי האופן שבו ילדים לומדים בבית הספר באמצעות הטכנולוגיה.
המורה נמצא במרכז.וכדי לעזור לו הקימו תשתיות, הציעו תכנים, הוסיפו תוכנית ניהול פתוחה DTP פלטפורמת הוראה דיגיטאלית, נתנו למורה תמיכה פדגוגית ותמיכה תכנית.-המורים עוברים סדנאות של יומיים . כמו כן, יש ליווי של מנחה פעם בשבוע.
בחברה החליטו כי בישראל ימשיכו להציע את המערכת בחינם, אך במקביל ישווקו אותה בחו"ל בתשלום.
מנכ"ל החברה ד"ר יוסי בן דב התראיין בדה מרקר ובכתבה טען : "בשיטה שלנו, מי שמוביל את הלמידה הוא המורה. אנחנו נותנים למורה כלים, כפי שגם רופאים או ארכיטקטים נעזרים בטכנולוגיה. הטכנולוגיה היא לא תחליף למורה, אלא כלי שנועד להעצים אותו".
"מורים מפחדים לאבד את השליטה בכיתה - שכל ילד יעשה במחשב מה שהוא רוצה, שהתלמידים ישוטטו באינטרנט. לכן יש צורך במערכת שמצד אחד לא מפחידה את המורים ונוחה לשימוש ומצד שני מאפשרת לשלוט במה עושה כל תלמיד בכיתה. חלק נוסף במערך הוא תכנים דיגיטליים. לא מספיק לקחת ספר לימוד ולעשות לו סריקה, ואז לומר שזהו חומר דיגיטלי. אנחנו רוצים לנצל את המחשב כדי לתת ערך מוסף מירבי לטובת היכולות של הילד. אנחנו גם רוצים שהשימוש במחשב יאפשר עבודה שיתופית בין התלמידים למורה. יתרון נוסף של המערכת שלנו הוא שהמורים יכולים לשנות אותה. כל מורה יכול להוסיף את התכנים האישיים שלו וללמד אותם באמצעות
 התוכנה שפיתחנו".
בכיתות שבהן מותקנת המערכת יושבים כל התלמידים ליד מחשבים ניידים, המחוברים למחשב של המורה. לימוד החומר ותרגולו מתבצעים באמצעות המערכת, אך גם למורה חלק חשוב בשיעור: הוא מדבר עם התלמידים, מנהל אתם דיון ומקדיש לכל אחד מהם תשומת לב אישית. שיער טיפוסי מתחיל בהקרנת סרטון וידאו שמציג סיטואציה. לאחר מכן מתחילים התלמידים לתרגל, כל אחד מהם במחשב שלו ובקצב שלו. בעזרת תוכנת הניהול יכול המורה לעקוב אחר התלמידים, לראות מי מתקדם מהר בחומר ומי מפגר - וכך לדעת למי להקדיש יותר זמן. בשיטה זו
 התלמידים החלשים גם לא מפריעים להתקדמותם של החזקים יותר.


מיד הבחנתי ביתרונות התוכנית: השליטה של המורה בשיעור ובידע הילדים, הערכה מיידית, תמונת מצב ברורה, עניין וגיוון בשיעור, התייחסות לשונות בין התלמידים, שיעור שהוא גם פרונטלי, גם יחידני וגם בקבוצות וכו'
אך יחד עם זאת ישנם גם חסרונות: מבנה השיעור  סגור , קיים מבנה של מערך שיעור המובנה מראש, כמו כן,אין אפשרות ללמידה מרחוק בעזרת תוכנת עת הדעת. 
אין ספק שאחרי חשיפתו של מר דובי וייס לתוכנית עת הדעת, הייתי רוצה להיות תלמידה בשיעור כזה שאותו מעבירה מורה מיומנת שעברה הכשרה.


אני אישית הייתי מכניסה את תוכנת עת הדעת לכיתתי.


נעזרתי בכתבה של דה מרקר
http://it.themarker.com/tmit/article/8645



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה