יום שלישי, 26 ביולי 2011

מערכת החינוך עוברת לספרי לימוד דיגטליים


ח"כ עינת וילף העלתה את היוזמה לחייב את כל מוציאי הספרים לבתי הספר לספק גם מהדורה דיגיטלית, והתכנון הוא שהתלמידים יקראו חלק גדול מחומר הלימוד בצורה זו. ד"ר עופר רימון, ראש מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך אומר כי המפתח לכל המהלכים הללו הוא קודם כל המורה, וההשקעה הראשונה צריכה להיות בו. משרד החינוך משקיע בפרויקט 420 מיליון שקלים.

מתוך התוכנית: לונדון וקירשנבאום בערוץ 10,אתר נענע

עודכן 20:04 19/07/2011


ד"ר עופר רימון טוען כי החל משנת תשע"ג משרד החינוך לא יאשר ספרי לימוד ללא גירסה דיגיטלית. אין צורך לחכות שלכל תלמיד יהיה מחשב נייד אישי. יש להשקיע במורה ולהכשירו למאה ה-21 כמורה מתוקשב.
לדעתי,זהו הליך טוב. צריך להתחיל ולהכניס את הספרים הדיגיטליים למערכת החינוך. ספרים אילו ישמשו את התלמידים בבית ואת המורים והתלמידים בבית הספר. ילדים לא יצטרכו לקחת את ספרי הלימוד הביתה, הם יהיו נגישים לכל מקום בו יש לילד מחשב. בד בבד ילדים יצטרכו לרכוש את ספרי הלימוד מכיוון שגם בעוד שנתיים לרוב התלמידים לא יהיה מחשב נייד אישי בכיתה.


תגובה 1:

  1. עידית שלום,
    מחקרים אחרונים מראים שקריאה בפורמט אלקטרוני אינה דומה לקריאה מן הנייר הן מהבחינה הקוגניטיבית והן מבחינת הבנת הנקרא. האם באמת נעשתה עבודת מחקר רצינית באשר ליעילות הפדגוגית של הכנסת הקוראים האלקטרוניים או שמא השיקולים הם כלכליים ופופוליסטיים גרידא?
    לא כל הנוצץ זהב ולא כל שילוב טכנולוגיה בלמידה רצוי. יש לבחון כל דבר לגופו.

    השבמחק