יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

חתימה דיגיטלית

 "חוק החתימה האלקטרונית" בישראל מבטיח רמת ודאות גבוהה במיוחד: על החותם להצטייד מבעוד מועד בכרטיס חכם מיוחד מאחת החברות שהממשלה מאשרת להן להנפיק אותו: 1. Comsign  . 2      Personal ID
וכן להצטייד בקורא כרטיס ובסיסמה.במקביל, עליו להתקין במחשב שלו תוכנה מיוחדת ,שיוצרת את האופציה "Sign"(חתום)
בתוכנות עיבוד התמלילים המובילות -בדגש על קבצי  Word ו PDF. רק בשילוב כל אלה מקבלת החתימה את התווית "מאושרת" המבטיחה את מהימנותה.
החתימה עצמה היא פרוצדורה פשוטה: החותם מקבל את המסמך במייל, פותח אותו ובוחר באופציה "חתום". אז הוא מקליד את שמו וסיסמתו, מכניס את כרטיסו לקורא הכרטיסים-וחתימתו מופיעה על המסך.זה יכול להיות ציור של החתימה שהוזן מראש,כיתוב פשוט של הפרטים האישיים,או כל דבר שמוסכם על הצדדים.השולח מקבל חווי על כך שהמסמך נקרא ונחתם.
המקומות הראשונים שבהם הוטמעה חתימה אלקטרונית בישראל אכן דורשים אמינות ומהירות גבוהה במיוחד. רשות ניירות ערך מחייבות כיום את כל החברות הציבוריות לדווח באמצעות חתימה אלקטרונית מאושרת.
פרוייקט חדש בארץ מבקש להרחיב את השימוש בחתימה אלקטרונית גם לעולם הרפואה. לכל רופא יהיה כרטיס חכם שיאפשר לו לחתום על מירשם אלקטרוני.


לדעתי,הרבה אנשים בשוק הפרטי לא משתמשים בחתימה כזו כי הם לא מודעים לה וכי הם לא חייבים להשתמש בה.
אין ספק, שאם החברות הממשלתיות יחייבו חתימה כזו לכל אזרח, שירותי הממשלה והרשויות יהיו יותר מהירים ויעילים והכי חשוב , אפשר יהיה לקבל מסמכים ולהחזירם מבלי לקום מהכיסא.

ברשומה זו נעזרתי בכתבה בעיתון "ידיעות אחרונות", מוסף ממון, מתאריך 7.8.11 כתב: אליאל לרון בן צור

להלן קישור ביוטיוב ליצירת חתימה דיגיטלית במייל


תגובה 1:

  1. חתימה דיגיטלית זה יופי של רעיון המתחבר לקידמה ! אני יודעת שרופאים רבים בארה"ב משתמשים בחתימה דיגיטלית. אדם יכול לצלצל לרופא שלו ולבקש תרופה / מרשם , המרשם מגיע חתום ישירות לבית המרקחת הקרוב לבית הפציינט חתום עי רופא המטפל, התרופה מחכה לו שם ......ממש אמריקה!
    דורית לאור

    השבמחק