יום ראשון, 12 בפברואר 2012

רשומת סיכום

"מאחורי כל הדברים הנראים לעין, יש דבר מה גדול יותר. כל דבר הוא נתיב, שער או חלון הנפתח אל משהו אחר" אנטואן דה סנט-אכזופרי מתוך "הנסיך הקטן"

במסגרת לימודי לתואר שני בחינוך במגמת תקשוב במרכז ללימודים אקדמים, התבקשתי ליצור בלוג לימודי ולפרסם רשומה בכל שבוע. במשך שנה וארבעה חודשים נתנה לי ההזדמנות לחלוק עם חברי הסטודנטים ועם כלל הציבור תובנות, מסקנות ודעות אישיות. וזאת בעקבות שיעורים מעניינים או כתבות שנחשפתי אליהם. הצלחתי לכתוב 39 רשומות שעיקר הנושאים שבחרתי להתייחס אליהם הם: למידה, תקשוב, חינוך, המאה ה-21, שינוי, פייסבוק, טכנולוגיה מתקדמת ושיעורים מקוונים.
כמורה ומחנכת בבית ספר יסודי השקעתי מחשבה בכל מילה שכתבתי ולקחתי אחריות מלאה על דעותיי שהתפרסמו. ואכן, גם קבלתי תגובות בעיקר תומכות בדברי. התגובה שהכי רגשה אותי היא מיושב ראש ועד הורים בבית ספר בצפון הארץ שהתייחס לרשומה שכתבתי על החינוך בפינלנד, הוא ציין שבעקבות הרשומה הוא כינס את ועד ההורים בבית הספר כדי ללמוד היטב את הנושא בתקווה ליישם אותו בבית ספרו.
במהלך כתיבת הבלוג ערכתי רפלקציה על החומר הנלמד בשיעורים ומצאתי לנכון להתייחס לנושאים שדברו אלי ועניינו אותי ברשומות השונות.
אין ספק כי עברתי תהליך מעניין, חשוב, מקדם,  המוביל למחשבות עמוקות ואף רצון לגרום לשינוי במערכת בה אני נמצאת, שינוי שיוביל ללימוד המתאים למאה ה-21 שבה אנו נמצאים. מרשל מקלוהן אמר "בני אדם אינם יכולים להפנים את השינויים שמתרחשים בתקופה שבה הם חיים". מקלוהן חיפש את השינויים בכל מקום, תמיד הביט סביבו בניסיון להבין את הפרטים הקטנים ואת משמעותם הנסתרת. הטכנולוגיה והמידע הרב משתלטים על חיינו ואף משנים אותם. עלינו להיות ערים לשינויים, להתחדש ולהתקדם יחד עם הקדמה. כולי תקווה, שאצליח לגרום לשינוי במערכת בה אני עובדת ולהכין את תלמידי לחיים במאה ה21.
במהלך הלימודים למדתי והחכמתי מהמרצים היקרים, מעמיתיי הסטונדטים ומחברותי הקרובות. מידי יום נכנסתי לפורום הקבוצתי של מגמת תקשוב נתרמתי והתחזקתי מחברי ללימודים.
ברצוני להודות לד"ר גילה קורץ היקרה שליוותה, כיוונה והדריכה אותי בצורה מקצועית, מעניינת ומאתגרת. וכן, לגב' נעמי פורת שהייתה שותפה לתהליך כתיבת הבלוג.
ולבסוף ברצוני להודות לחבריי וחברותי לספסל הלימודים שתמכו, עזרו ושדרגו את החוויה הנפלאה אותה עברתי.
לסיכום,הכנתי כרזה שממחישה מה עשינו:
             
                                                     מאחלת לכולם הצלחה בהמשך הדרך
                                                                    עידית מורד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה