יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

הילקוט הדיגיטלי

השבוע קראתי כתבה באתר מט"ח מתוך ידיעון חנוכה תשע"ב "איכות ומצויינות בחינוך" על הילקוט הדיגיטלי בישראל.
במהלך השנים האחרונות חלה התקדמות ממשית בפיתוח פעילויות חינוך מתוקשבות ותכנים דיגיטליים, והשנה מוצע לבתי הספר פתרון מלא להוראה המותאמת למאה ה-21 – "הילקוט הדיגיטלי חט"ב.

יתרונותיו של הילקוט הדיגיטאלי:
  •  מאפשר שימוש בתכנים מקוונים ובספרי לימוד דיגיטליים בכיתה באמצעות מקרן או במעבדת המחשבים. התלמיד יכול להמשיך ללמוד, לחזור על החומר או להכין את שיעורי הבית במחשב הביתי (בלי "לסחוב" הביתה את הספר על הגב) וכך נשמר רצף הלמידה בין בית הספר לבית.
  •  מאפשר למורה להכין את התלמיד למאה ה-21, למשל ללמדו כיצד למיין ולסנן מידע, לתקשר ולשתף, לתכנן חיים וקריירה ועוד מיומנויות רבות וחשובות.
  •  נותן מענה לשונות בין התלמידים: המורה יכול לחלק משימות לפי קבוצות ולתכנן את ההוראה בהתאם.
  •  המורה יכול למנף את מעמדו ולהפוך ממעביר ידע למנהיג המוביל את רכישת הידע.
 הילקוט הדיגיטלי של ישראל מאפשר לעשות שינוי של ממש בתחום ההוראה, הן במעמדו של המורה ובכלים העומדים לרשותו והן באופן שבו התלמידים קולטים את הידע ומפנימים אותו. ומכיוון שהמהפכה הטכנולוגית כבר כאן – זוהי הזדמנות לשלב אותה בחינוך של ילדינו. כי הרי החינוך הוא הערך החשוב לכולנו יותר מכול. 

אני חושבת שזהו בהחלט צעד חשוב להוראה במאה ה-21.הילדים לא יצטרכו לסחוב קילוגרמים מיותרים הלוך ושוב ולשבור את הגב. הכל יותר נגיש, יעיל,  מהיר ועדכני.אפשר להתאים את ההוראה לצורכי הילד ולשונות בין הילדים.ההוראה מתאימה את עצמה לחיי הילדים-המחשב והאינטרנט נגישים כל הזמן.


והנה כתבה מתוך מהדורת החדשות: בבית הספר גני תקווה עושים תלמידי כיתות ה' ו-ו' שימוש בספרים דיגיטליים. לכל ילד מחשב נייד משלו, וכבר כמעט שכחו מה זה עט ונייר.
























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה